Jak zwiększyć poziom testosteronu?

W poradniku tym skupimy się na naturalnych metodach podniesienia poziomu testosteronu za pomocą odpowiedniej diety, ćwiczeń i zmianie pewnych nawyków oraz stylu życia.

1. Dieta

  • Spożywaj tyle kalorii, ile potrzebuje Twój organizm, spożywanie zbyt wielu kalorii lub głodzenie się zaburza produkcję testosteronu.
  • Jedz mięso; dieta wegetariańska prowadzi do obniżenia poziomu testosteronu. Pamiętaj o chudym, czerwonym mięsie (cynk, "dobry" cholesterol) i jajkach ("dobry" cholesterol HDL).
  • Jedz kapustę, brokuły i kalafior - obniżają poziom estrogenu. Unikaj soi, która ma odwrotne działanie.
  • Unikaj picia alkoholu
  • Spożywaj 5-6 posiłków w ciągu dnia, co pozwoli napędzić Twój metabolizm i ustabilizować procesy hormonalne.

2. Ćwiczenia

  • Pamiętaj, że trening aerobowy (bieganie, rower, pływanie) zmniejszają poziom testosteronu! Staraj się je zastąpić/uzupełnić ćwiczeniami siłowymi!
  • Staraj się zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej (więcej tłuszczu przekłada się na wyższy poziom estrogenu!)
  • Pamiętaj o odpoczynku po treningach.

3. Tryb życia, nawyki

  • Staraj się wysypiać! Brak snu prowadzi do produkcji kortyzolu, co może obniżyć poziom testosteronu w organizmie o 40%!
  • Zwiększ poziom aktywności seksualnej i spędzaj czas w kobiecym gronie. Badania pokazują, że mężczyźni pracujący w kobiecym gronie mają poziom testosteronu nawet o 30% wyższy niż ich koledzy przebywający w męskim środowisku.
  • Staraj się wyeliminować czynniki stresu w swoim życiu (problemy w pracy/problemy osobiste)

testosteron

|

kulturystyka

|

hormony




Pytania prowadzące do tego poradnika: Jak podnieść poziom testosteronu?